Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Sverige ökar mest i Norden

Publicerad: 21 Oktober 2016, 13:03

Den svenska reklammarkanden växte med fem procent under det första halvåret 2016. Det är betydligt bättre än våra nordiska grannar.


Ämnen i artikeln:

IRMMadeleine Thor

I dag släpper IRM rapporten "The Nordic Advertising Market Jan-Jun 2016" som visar hur det går i de nordiska länderna.Den visar tydligt att Sverige går betydligt starkare än sina grannländer. Under de första halvåret ökade medieköpen med hela fem procent. Motsvarande siffra för de övriga nordsiska länderna är:
Norge -3,6%
Danmark +0,5%
Finland -1,5%.

– Som vi kunnat se i vår löpande statistik så går den svenska reklammarknaden just nu för högvarv. I resten av Norden är utvecklingen svagare dock ser vi att vissa trender går igen såsom god utveckling för utomhus-, radio- och bioreklam, kommenterar Madeleine Thor, IRM:s vd.

De samlade reklamköpen i nordisk medier ökade med 0,8 procent jämfört med första halvåret 2015.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

IRMMadeleine Thor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.