Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Sveriges svar på Marie Kondo: Influencer lanserar eget varumärke

Publicerad: 6 mars 2019, 10:00

Influencern och organiseringsexperten Linn Herbertsson lanserar Organista. En serie produkter som hjälper till med organisering och en livsstilssajt på temat ordning och reda.


Ämnen i artikeln:

InfluencerVarumärke

Målgruppen för varumärket Organista är folk som gillar ordning och reda eller individer som helt enkelt behöver lära sig. Produkterna är tänkta att underlätta i vardagen och på resor. Den första kollektionen i Linn Herbertsson, influencer och bloggare med omkring 25 000 följare på Instagram, fokuserar på organisering i resväskor.

På plattformen kommer utbudet av produkter att kompletteras med artiklar och tips på hur man organiserar sitt liv. Idén till varumärket kom när Linn Herbertsson märkte hur hon alltid organiserade och packade sin resväska med hjälp av gamla påsar. Produkterna är därför till för att fylla ett behov på marknaden – Organiseringshjälpmedel för resvärskor.

– Jag har alltid varit tokig i att organisera saker. Därför kändes det självklart för mig att starta ett företag i just den kategorin. För mig är det viktigt att bygga Organista som ett eget brand och inte som en förlängning av mitt personliga varumärke. Jag vill istället att företaget ska fungera som en influencer i sig, det tror jag vi kommer se mer av i framtiden, säger Linn Herbertsson i ett pressmeddelande.

Influencern har startat bolaget på egen hand, med endast eget investerat kapital. Hela kedjan, från produktdesign till grafisk utformning är skapat inhouse av Linn Herbertsson och hennes medarbetare Matilda Hedblom och Masha Schmidt.

Den första kollektionen fokuserar alltså på organisering i resväskor som är som en växande trend i sociala medier med inspiratörer som till exempel samtidsfenomenet Marie Kondo.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

InfluencerVarumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.