Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 12 juni 2014, 12:01
Under midsommarveckan kommer ett Äkta svin, en Äkta stekare och en Äkta böna att pryda tunnelbanans rulltrappor i Stockholm. Detta när LRF Media och Äkta Mat följer upp eventet då 10 000 stockholmare fick ett gratisex i morse.
Ämnen i artikeln:
LRF MediaUnder torsdagsmorgonen delade Äkta Mat ut 10 000 gratisexemplar i Stockholms tunnelbana. Annonserna i under midsommarveckan ska visa att LRF Medias Äkta Mat är en annorlunda tidning och samtidigt marknadsföra sommarnumret.
– Naturligtvis är det inga modeller i kampanjen – det är äkta människor rakt igenom. Lisa Borgh som håller i äkta bönor är odlare, vår stekare Robert Sandberg är medlem i juniorkocklandslaget och Yngve Gustavsson som håller i de äkta svinen är pensionerad grisuppfödare, säger chefredaktören Anna Michelson i ett pressmeddelande och tillägger:
– Sedan är jag faktiskt lite stolt över att det är vi på redaktionen som gjort kampanjen. Ingen reklambyrå har varit inblandad, utan vi står själva för allt ifrån idé till copy och form.
Ämnen i artikeln:
LRF Media