Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Ta en bild i Fotografiskas interaktiva kampanj

Publicerad: 6 oktober 2015, 10:01

Fotografiskas nya kampanj i tunnelbanan.

Foto: Press

För att uppmärksamma Fotografiskas nya utställning inleder man en kampanj i Stockholms tunnelbana där besökarna uppmanas ta en bild på digitala skärmar.


Den gör reklam för Fotografiska museets nya utställning ”Up Close” där fotografen Martin Schoeller ställer ut sina verk, där han bland annat fångat kändisar som Rihanna och Christian Bale. Kampanjen är utformad av Ord & Bild reklambyrå på Clear Channels digitala skärmar.

Besökarna tar en bild genom att toucha skärmen och får se en av bilderna i utställningen.

– Det är verkligen kul att Fotografiska är nyfikna på att testa nya saker, men det är så klart viktigt att det inte bara blir teknik utan också att utställningarna fortsatt står i fokus. I Schoeller-kampanjen tycker jag att vi använder tekniken på ett relevant sätt för att koppla till utställningens tema." Säger Niclas Fors, creative director på Ord&Bild Reklambyrå, i en kommentar.

Margita Ingwall, marknadschef på Fotografiska säger:
– Vi använder mer och mer av Clear Channels digitala ytor som erbjuder många möjligheter idag och tycker det är intressant med teknik som gör det möjligt att verkligen interagera med folk.

Arbetsgrupp Fotografiska:
Johan Ståhlberg, ansvarig digitalt
Margita Ingwall, PR, markandschef
Per Broman, Head of culture

Ord&Bild Reklambyrå:
CD: Niclas Fors
Digital motion designer: Wilhelm Forsnäsgård
Utvecklare: Stefan Ledin, John Svensspn
AD: Michael Aitman
Copy: Mats Åstrand
Projektledare: Peter Jansson Ling
Produktionsledare: Malin Lundquist
Formgivning: Mikael Jansson

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.