Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Tailsweep lanserar "social native"

Publicerad: 8 December 2016, 08:06

Native marketing växer hos de stora mediehusen. Nu lanseras annonsformatet för bloggar.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingTailsweepBloggar

Social native är som namnet antyder en nativeannons som är tydligt annonsmärkt i bloggar, där smygreklam är ett vanligt förekommande problem. Bakom initiativet står influencer marketing-bolaget Tailsweep.
– Detta är en del av framtiden, vi ser att vi kan öka våra influencers intäkter med det nya spännande formatet och kunderna efterfrågar mer native content, kommenterar Daniel Troyse, head of influecers på Tailsweep.

Nativeannonsen publiceras direkt i bloggarna via deras CMS. Inlägget skiljs ut från traditionella sponsrade inlägg med tydlig annonsmärkning och annan bakgrund, men behåller typsnitt för att kännas relevant. En fördel jämfört med displayannonnser är att de inte drabbas av adblockers.

Aktiva kampanjer ligger i skrivande stund uppe på Carolinesmode.com, Kryddburken.se och Monasuniversum.se.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.