Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Tandkräm i lösvikt i godishyllorna

Publicerad: 9 Oktober 2014, 13:45

Pepsodent har dragit igång en kampanj i 240 livsmedelsbutiker i landet "Godis är bäst, men glöm inte tänderna". Kelly and Pling-kampanjen går ut på att Pepsodent i lösvikt hamnar mitt ibland plockgodiset.


Ämnen i artikeln:

Kelly and PlingCandykingMedieval

Pepsodent menar att insikten att många föräldrar trasslar med sina barns tandborstning kräver nya angreppssätt.

Kelly and Pling-kampanjen anser sig nu ha hittat ett sådant genom att erbjuda tandkräm i lösvikt i godishyllorna.

– Det känns spännande med ett smart koncept som paketeras och engagerar konsumenter och som kan nå direkt in i målgruppen på ett sätt som kan förbättra tandhälsan, säger Karim Walldén, Nordic PR Manager för Personal Care på Unilever i en kommentar.

Kampanjen "Godis är bäst, men glöm inte tänderna" ska nå både föräldrar och barn utan att spela på dåligt samvete.

Pepsodent i lösvikt finns nu i cirka 240 livsmedelsbutiker och det hela bygger på ett samarbete mellan Candyking och Pepsodent.

– Det får butiken att kännas mer levande samtidigt som det är inspirerande och ansvarstagande, säger Björn Lindgren, Group Marketing Manager på Candyking i en kommentar.

Rent praktiskt går det till så att man precis som med vanligt lösgodis lägger tandkrämen i påsen och därefter betalar butikens hektopris.

– Vår förhoppning är att Pepsodent ska kunna uppmuntra till en roligare tandborstningsstund som börjar redan i butiken, säger Erik Warolin, strategy direktor på Kelly and Pling.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.