Medieval
Tandkräm i lösvikt i godishyllorna
Publicerad: 9 oktober 2014, 13:45
Pepsodent har dragit igång en kampanj i 240 livsmedelsbutiker i landet "Godis är bäst, men glöm inte tänderna". Kelly and Pling-kampanjen går ut på att Pepsodent i lösvikt hamnar mitt ibland plockgodiset.
KB
Karl-Johan Byttner
Pepsodent menar att insikten att många föräldrar trasslar med sina barns tandborstning kräver nya angreppssätt.
Kelly and Pling-kampanjen anser sig nu ha hittat ett sådant genom att erbjuda tandkräm i lösvikt i godishyllorna.
– Det känns spännande med ett smart koncept som paketeras och engagerar konsumenter och som kan nå direkt in i målgruppen på ett sätt som kan förbättra tandhälsan, säger Karim Walldén, Nordic PR Manager för Personal Care på Unilever i en kommentar.
Kampanjen "Godis är bäst, men glöm inte tänderna" ska nå både föräldrar och barn utan att spela på dåligt samvete.
Pepsodent i lösvikt finns nu i cirka 240 livsmedelsbutiker och det hela bygger på ett samarbete mellan Candyking och Pepsodent.
– Det får butiken att kännas mer levande samtidigt som det är inspirerande och ansvarstagande, säger Björn Lindgren, Group Marketing Manager på Candyking i en kommentar.
Rent praktiskt går det till så att man precis som med vanligt lösgodis lägger tandkrämen i påsen och därefter betalar butikens hektopris.
– Vår förhoppning är att Pepsodent ska kunna uppmuntra till en roligare tandborstningsstund som börjar redan i butiken, säger Erik Warolin, strategy direktor på Kelly and Pling.