Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Taxi 020:s bilar blir gratis reklampelare

Publicerad: 27 april 2015, 10:26

Bris är först ut i samarbetet med Taxi 020

Taxi 020 ger bort reklamutrymme till välgörenhetsorganisationer. Just nu är det Bris som under nästan två månader får gratis annonsering på ut- och insidan av taxibilarna.


Samarbetet med Bris har pågått sedan 14 mars och är startskottet på Taxi 020:s satsning att synliggöra organisationer som bidrar till ett bättre samhälle. Informationen syns både på insidan och utsidan av bilarna.

– En av fördelarna med vår verksamhet är att det är lätt att sprida budskap till en bredare allmänhet. Med drygt 1200 gula bilar på gatorna i Stockholm är vi en kraftfull kanal för att nå ut. Det vill vi använda till att göra gott, säger Frederick Scholander, marknads- och försäljningschef på Taxi 020 i ett pressmeddelande.

Att Taxi 020:s chaufförer kör många ensamåkande barn är en bakomliggande faktor till samarbetet med Bris. Ambitionen är att även i fortsättningen samarbeta med organisationer som med omtanke och ansvar gör samhället lite bättre.

– Vår ambition är att fortsätta med liknande samarbeten framöver. Både rena annonsinitiativ, men även mer kreativa idéer. Vi är öppna för förslag på hur vi kan fortsätta att bidra i frågor som vi brinner för och som kan engagera våra chaufförer och kunder, säger Frederick Scholander i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.