Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 13 juni 2014, 08:22
Tele2:s printannons i morse
I en nya annons gör Tele2 en stenhård passning till konkurrenten Telia. Det är inte första gången operatören ironiserar över sina konkurrenter i sin reklamen
I printannonsen upplyser Tele2 konkurrenten Telia om de kan spara 17 miljoner kronor om året om de byter till konkurrenten. Printen går som helsida i DN, SvD, GP, Sydsvenskan, DI och DI Weekend i dag.
I byrån Forsman & Bodenfors copytext skriver Tele2 bland annat:
"Vi blir alltid ledsna när vi ser att någon betalar för mycket, även om det är ni"
– Vi vill påvisa vår kvalitet som inte behöver kosta skjortan. Att skoja med konkurrenten kommer i andra hand, säger Karl Skoog marknadschef för Tele2 Business till Resumé.
Enligt honom har Telia ännu inte reagerat på annonsen.
– Print funkar väldigt bra för oss på b2b-sidan. Vi får en bredd, samtidigt som det är tacksamt med helsidor.
Ser vi för lite underhållning i b2b-reklamen när det kommer till print?
– Absolut, man kanske behöver piska på konkurrenten varje gång. Men det är alltid bra att ha glimten i ögat.
Tele2 har tidigare använt sig av glirningar mot sina konkurrenter i reklamen. De största striderna har dock pågått mellan operatören och konkurrenten 3.