Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Tele2 trycker till Telia med helsida

Publicerad: 13 juni 2014, 08:22

Tele2:s printannons i morse

I en nya annons gör Tele2 en stenhård passning till konkurrenten Telia. Det är inte första gången operatören ironiserar över sina konkurrenter i sin reklamen


Ämnen i artikeln:

TeliaTele2Forsman & Bodenfors

I printannonsen upplyser Tele2 konkurrenten Telia om de kan spara 17 miljoner kronor om året om de byter till konkurrenten. Printen går som helsida i DN, SvD, GP, Sydsvenskan, DI och DI Weekend i dag.

I byrån Forsman & Bodenfors copytext skriver Tele2 bland annat:

"Vi blir alltid ledsna när vi ser att någon betalar för mycket, även om det är ni"  

– Vi vill påvisa vår kvalitet som inte behöver kosta skjortan. Att skoja med konkurrenten kommer i andra hand, säger Karl Skoog marknadschef för Tele2 Business till Resumé.

Enligt honom har Telia ännu inte reagerat på annonsen.  

– Print funkar väldigt bra för oss på b2b-sidan. Vi får en bredd, samtidigt som det är tacksamt med helsidor.

Ser vi för lite underhållning i b2b-reklamen när det kommer till print?
– Absolut, man kanske behöver piska på konkurrenten varje gång. Men det är alltid bra att ha glimten i ögat.

Tele2 har tidigare använt sig av glirningar mot sina konkurrenter i reklamen. De största striderna har dock pågått mellan operatören och konkurrenten 3.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.