Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Telenor dammsuger Twitter på affärsidéer

Publicerad: 15 oktober 2015, 08:54

Magnus Wiberg ska hjälpa Telenor att hitta affärsänglar.

Foto: Telenor

Har du en suverän affärsidé? Då ska du lägga ut den på Twitter. Telenor söker nu Sveriges bästa entreprenörer via nätverket.


Med initiativet #140pitchen vill teleoperatören Telenor hjälpa de med bra affärsidéer att knyta kontakter i affärsvärlden. Utmaningen? Att printa ner idén på 140 tecken.

Till sin hjälp har Telenor affärsänglarna Magnus Winberg, grundare Pricerunner, Susanna Falkengren, känd från Draknästet och Karolina Räntfors, grundare Tic. De ska bedöma och besvara affärsidéerna som twittras – eller instagrammas – under hashtagen. Den allra bästa idén belönas med mentorstid med de tre entreprenörerna samt Telenor-abonnemang under ett års tid.

– Det blir såklart en utmaning för deltagarna att kunna formulera sin idé på bara 140 tecken, men det handlar inte om att servera en färdig lösning utan snarare om att fånga mitt och de andra affärsänglarnas intresse, till exempel genom att sätta fingret på ett specifikt problem, säger Magnus Wiberg i en pressrelease.

Winberg, Falkengren och Räntfors kommer äga Telenors Twitterkonto fram till imorgon, så du får skynda dig om du vill presentera din affärsidé. Lowe Brindfors/Golin står bakom kampanjen.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.