Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Tiktok-stjärnorna Iza och Elle blir ambassadörer för A Non Smoking Generation

Publicerad: 30 September 2020, 08:44

De 15-åriga tvillingsystrarna Iza och Elle har ett av Sveriges största TikTok-konton. Nu knyter A Non Smoking Generation till sig två av Sveriges mest inflytelserika ungdomar i sociala medier när systrarna blir ambassadörer för organisationen.


Ämnen i artikeln:

A non smoking generationInfluencerInfluencer marketingTikTok


731 000 prenumeranter på Youtube 923 000 följare på Instagram och över fem miljoner följare på TikTok. Som ambassadörer för A Non Smoking Generation ska nu tvillingarna Iza och Elle Cryssanthander använda sina kanaler för att sprida den ideella organisationens budskap som syftar till att förebygga tobaksbruk bland barn och unga.

Engagemanget i tobaksfrågan startade när systrarna deltog i två av organisationens senaste kampanjer och fick positivt gensvar från sina följare. Som A Non Smoking Generations officiella ambassadörer ska de nu fortsätta engagera sig för en tobaksfri generation och använda sina kanaler för att sprida budskap som kan motivera ungdomar att säga nej till tobak.

– Vi är jätteglada och stolta över att få bli ambassadörer för A Non Smoking Generation, och vill gärna uppmuntra andra i vår ålder att välja en hälsosam och hållbar livsstil, säger Iza och Elle i en kommentar.

– Vi är oerhört tacksamma att Iza och Elle vill hjälpa oss att nå ut till de miljontals ungdomar som ser upp till dem. Idag när allt för många unga möter tobaksreklam i sociala medier är det särskilt viktigt med förebilder som inspirerar till att ta hand om sig själv, sin omgivning och vår omvärld, säger Helen Stjerna, generalsekreterare A Non Smoking Generation.

I höst driver organisationen projektet Tobaksbarn, med föreläsningsturnén ”Barnarbete i ny förpackning”, för att informera unga om hälsoriskerna och hållbarhetsproblemen med tobaks- och nikotinprodukter.

– Det nya samarbetet är extra värdefullt i år eftersom corona-restriktionerna gör att vi inte kan besöka och föreläsa för lika många elever, men genom olika digitala lösningar och Iza och Elles kanaler kommer vi kunna sprida livsviktig kunskap till många fler, säger Helen Stjerna, generalsekreterare A Non Smoking Generation i en avslutande kommentar. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.