Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Träningsprofiler attackerade av apor

Publicerad: 19 Januari 2015, 12:51

Hugo Rosas.

Foto: Instagram.

Att bli attackerade av apor på bilder Instagram. Det är Saatchi & Saatchis nya grepp för att marknadsföra Gainomax.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiInstagramGainomaxMedieval

Det var i går som kampanjen kördes ut på träningsprofilerna Hugo Rosas och Teresa Lopez Instagramkonton. Först kom en video där de till synes blev attackerade, åtföljt av en stillbild på omplåstrade sår och en Gainomax-förpackning. Där skriver de båda att de undviker bananer och satsar på Gainomax framöver.

Detta är den senaste av flera Saatchi & Saatchi-kampanjer för Gainomax på ett liknande tema.

– Aporna har jobbat hårt för att få människor att sluta äta bananer de senaste åren, de har bland annat varit gulliga, skrämmande och testat hypnos för att få ha kvar sina bananer. Att de nu tar tillbaka bananerna med våld är en naturlig fortsättning säger Fanny Svensson, copywriter på projektet, i en kommentar.

I samband med kampanjen uppmanas folk att skvallra på kompisar som äter bananer under hashtaggen #duharskalatdinsistabanan.

Arbetsgrupp på Saatchi & Saatchi
Projektledare: Jonas Björlin
Produktionsledare: Marie Nordbrink
Planner: Elin Johansson
Creative Director: Gustav Egerstedt
Community manager: Nina Lee
Formgivare: Maria Wester, Louise Erdman-Sundh
Kreatörer: Alexander Rehnby, Fanny Svensson, Felix Nilsson, Daniel Jakobsson
Produktionsbolag: B-Reel

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.