Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

TUI bjuder på "fakeation"

Publicerad: 23 Januari 2018, 15:52

Resebolaget vill skapa semesterkänsla under två veckor på Stockholms Centralstation.


Ämnen i artikeln:

TUI

TUI (tidigare Fritidsresor) har byggt upp en "fakeation" mitt på centralstationen i Stockholm. Mitt i mörkaste januari kan förbipasserande besöka en sandstrand, fylla på med D-Vitamin, ta en semesterselfie och hänga med de professionella semesterfirarna i en specialbyggd beachbox. Syftet är sälja resor till varmare breddgrader.

– Vi frågade oss hur vi kunde förmedla den där nästintill obeskrivliga semesterkänslan till folk i Sverige mitt under den kalla vintern, och kom fram till att vi helt enkelt behöver fejka det. Självklart blir det inte lika bra som en riktig semester men efter ett besök på Fakeation Beach är vi övertygade om att den där känslan infinner sig, åtminstone för en stund, säger Johan Ydring, Head of Brand & Performance Marketing på TUI i ett pressmeddelande.

Man kan även passa på att ta en fejkad semesterbild i TUI:s monter. På så vis tävlar man om en resa värd 10 000 kronor.

Konceptet Fakeation by TUI är framtaget tillsammans med byrån ODD Company.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

TUI

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.