Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Tv har betydelse – mitt i skräcken

Publicerad: 18 Februari 2015, 10:44

TBWA:s nya filmer för Canal Digital ska visa tv:s betydelse

För att marknadsföra två nya streaming- och on demand-tjänster har Canal Digital och TBWA tagit fram två nya reklamfilmer. Här använder man skräckfilmsreferenser för att visa att det är viktigare att se på tv än vad många tror. Samtidigt har den animerade karaktären "Bob" fått ta ett steg tillbaka.


Ämnen i artikeln:

Canal DigitalTBWA

Med den nya tjänsten "ToGo" kan Canal Digitals kunder se live-tv och play-material när som helst, direkt från mobil eller surfplatta . "Veckoarkiv" är en play-tjänst som lagrar tusentals tv-program från senaste veckans tablå.

I TBWA:s reklamfilmer tar Canal Digital ett steg bort från den animerade värld som vi är vana att se deras reklamfilmer i de senaste två åren.

– Med nya tjänster som vi marknadsför mot både befintliga och potentiella kunder, såg vi behovet att vidareutveckla vårt kommunikationskoncept. Vår animerade figur Bob är fortfarande kvar i slutet av filmerna, säger Lars Jungerth, marknadsdirektör på Canal Digital i ett pressmeddelande.

Filmerna är regisserade av prisbelönte holländaren Bart Timmer och utgår från konceptet " Att se på tv är viktigare än man tror."

– Vi vill med glimten i ögat och kända filmreferenser visa hur viktigt det kan vara att se på tv. Våra kunder ska inte behöva gå miste om sina favoritprogram och med Canal Digitals nya tjänster kan de se på tv både när de vill och var de vill, säger Lars Jungerth i en kommentar.

Den första filmen, "motorsåg", för tjänsten Veckoarkiv  börjar sändas den här veckan. Medan andra filmen, clownerna, sänds senare i vår när ToGo-tjänsten lanseras på mobil och android-enheter. I dagsläget är ToGo tillgänglig på iPad.

Arbetsgrupp
TBWA
Per Oholt, projektledare
Christoffer Åhlund, produktionsledare
Annika Molnár, produktionsledare
Kalle Håkansson, kreatör
Sanna Lengholm, kreatör
Martin Baude, kreatör  

Canal Digital
Lars Jungerth, marknadsdirektör
Maria Sörnell, projektledare
Susanna Wallmark, projektledare

Regissör Bart Timmer
Producent Ylva Axell, Bacon Stockholm

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Canal DigitalTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.