Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Tv-husen lanserar dynamisk reklam

Publicerad: 14 Mars 2018, 09:05

Discovery, MTG och TV4 lanserar en ny typ av reklam i Telias Playtjänster. Lösningen innebär att annonser kan anpassas beroende på var tittaren befinner sig, och vilken typ av skärm som används.


Ämnen i artikeln:

TeliaMTGDiscovery Networks SwedenTV-reklamTV4

Den dynamiska tv-reklamen ger helt nya möjligheter för annonsörer att skräddarsy sin tv-reklam efter mottagarnas situation.
– Vi tar med den här lösningen ytterligare ett viktigt steg mot att erbjuda dynamiskt anpassad reklam vilket ökar relevansen för våra tittare och möjliggör en ännu starkare annonsprodukt. Det här har gjorts möjligt tack vare ett mycket bra samarbete mellan oss rättighetsägare och Telia och är något som kommer bana väg för liknande lösningar hos andra aktörer, kommenterar Mats Nyman, SVP Fri-TV MTG Sverige.

Den nya lösningen finns än så länge bara i Telias Play-tjänst.
– Det känns kul att vi nu med Telia som första partner visar att vi ligger i framkant av utvecklingen av reklammarknaden i Sverige, med en lösning som vi räknar med kommer att blir en branschstandard för all tv-distribution via operatörers play-tjänster, säger Mathias Berg, operativ chef Bonnier Broadcasting, i ett pressmeddelande.

Discovery är inne på ett liknande spår:
– Den nya tekniska lösningen öppnar för ännu mer dynamiska och anpassade möten mellan tittare och annonsör på alla typer av skärmar och plattformar. Vi är glada att tillsammans med Telia kunna presentera funktionalitet som skapar nya värden och tillväxtmöjligheter runt vårt innehåll för alla intressenter, och därför både hoppas och tror vi att lösningen kommer vara tillgänglig hos fler operatörer i framtiden, säger Nicklas Norrby, försäljningsdirektör Discovery Networks Sweden.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.