Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 7 Oktober 2020, 11:40
TV4 stärker sina band till Komm och Film- och tv-producenterna när både Guldägget och Roygalan får en ny kategorisponsor.
TV4 har sedan tidigare en nära relation till Sveriges Annonsörer, bland annat som huvudsponsor för 100-Wattaren och genom Cross Media Measurements och Effektinitiativet.
Nu är det klart att TV4 även blir partner till Sveriges Kommunikationsbyråer och Film- och tv-producenterna genom att gå in som kategorisponsor för Längre filmer i tävlingen Guldägget, som huvudsponsor för Young Lions Sverige och som kategoripartner i Roygalan för priset Årets bästa reklamfilm.
Partnerskapet inleds nu under hösten 2020
– Vi ser ett stort värde i att lyfta fram och belöna kreatörer och annonsörer som lyckas med det där extra – att med ett gediget hantverk både beröra och få en god effekt av sina reklamkampanjer. Som mediehus ser vi även ett stort värde i att kroka arm med de stora branschorganen för att vi tillsammans ska kunna driva stora och viktiga frågor som berör hela mediebranschen, säger Malin Häger, försäljningsdirektör reklam Norden, TV4 Media i en kommentar.
Linda Nilsson, vd Sveriges Kommunikationsbyråer, kommenterar:
– Vi är superglada för att vi tillsammans har landat i det här samarbetet. Till våren är det återigen dags att belöna den bästa kommunikationen som har gjorts under året. Att TV4 jackar in i Sveriges största och äldsta kreativitetstävling som har 60-års jubileum 2021 känns hundra procent rätt och kul.
Cornelia Opitz, ordförande i Film & tv-producenternas reklamfilmssektion;
– Vi på Film & tv-producenterna är så glada för det här samarbetet! Roygalan handlar om att hylla och belöna bra, kreativ och kvalitativ reklamfilm med ett gediget hantverk, så för oss passar samarbetet med TV4 som hand i handske.