Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Ungdomsfestivalen rekryterar talanger via Snapchat

Publicerad: 11 Maj 2016, 12:44

Hur når man ungdomar bäst? Förmodligen har du en bra chans via deras favoritmedium Snapchat. Därför söker sig festivalen We Are Sthlm dit.


Ämnen i artikeln:

RekryteringSnapchatMillennials

Förklara varför du ska ha jobbet – på tio sekunder. Gör sedan en snapchat-klipp av det och skicka till We Are Sthlms konto. Det är förutsättningen när ungdomsfestivalen rekryterar personer som sedan ska sköta deras Snapchat-konto i sommar.

En bakomliggande faktor till initiativet är "en allt större svårighet med att nå ut till den yngre målgruppen med dagsaktuella händelser och nödvändig information".

– Video i sociala medier är hetast just nu. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder smarta lösningar och här använder vi Snapchats unika styrkor för att skapa en rekrytering som fokuserar på första intrycket då materialet försvinner. Detta ger sökande chansen att verkligen sticka ut och visa sina färdigheter som en professionell Snapchatter, kommenterar Robin Årman på Wicked Society som är byrån bakom koncept, kampanj och rekrytering.

Tanken är att Snapchat ska bli en central kommunikationskanal under We Are Sthlm som äger rum mellan 16-20 augusti.
– Vi vill genom detta skapa större samhörighet och gemenskap mellan staden, ungdomarna och festivalen. Det skall vara både roligt och informativt att följa denna kanal, säger Jonathan Liedman från byrån.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev