Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Unibet skippar reklambudskapen inför kvällens ödesmatch

Publicerad: 10 November 2017, 13:06

Spelbolaget har köpt den stora reklamytan vid Stureplan och gjort den "reklamfri".


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamUnibetLandslaget i fotbollCohn & Wolfe

I kväll möts Sverige och Italien på Friends Arena i den första av två direkt avgörande play off-matcher. I potten ligger en biljett till Fotbolls-VM i Ryssland 2018. Matchen är förstås en höjdpunkt för spelbolagen, men Unibet väljer att tona ned sina reklambudskap. De har valt att ta bort reklamen på Stureplan för att inte störa uppladdningen.

Unibet har köpt reklamutrymme på den klassiska Stureplansskärmen och gjort den reklamfri. Istället visas budskapet "Reklamfri yta, fullt fokus på matchen" med Unibet som avsändare. Skärmen visar även en klocka som räknar ned till matchstarten kl. 20.45 ikväll.
– Unibet är av spelare för spelare och vi brinner verkligen för sport. Det gäller i högsta grad även vår målgrupp, som idag har nerverna är på helspänn. Därför valde vi att vaska reklamen på Stureplan, säger Mikael Bogg, Sverigechef på Unibet i en kommentar.

Byrån som ligger bakom är Cohn & Wolfe.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.