Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 19 augusti 2015, 10:12
Mills vill intressera oss för kaviartillverkning.
Norrmännen älskar sin slow-tv. Nu har kaviarvarumärket Mills tagit konceptet ett steg längre.
Ämnen i artikeln:
NRKBegrepppet "slow tv" har fått starkt fäste i Norge. Landet var pionjärer på att skapa riktigt långa och långsamma format, som NRK:s livesändning av Hurtigrutten och Nordlandsbanan med miljontals tittare.
Nu har kaviarmärket Mills slagit mynt av trenden – och tagit den till nästa nivå. Med start i dag erbjuder de nämligen en elva månader lång livesändning där tittarna kan hänga med i dramatiken när kaviaren tillverkas. Satsningen kallar de för "Super slow TV".
Processen dokumenteras löpande på en kampanjsajt och i skrivande stund ser man hur rommen lagras i tunnor. Framöver kommer de att visa alla steg fram tills dess att de färidga tuberna rullar ut från fabriken.
Här är trailern till konceptet:
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
NRK