Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Vasaloppet och Volvo förlänger samarbetet

Publicerad: 19 mars 2019, 08:44

Volvo Car Sverige fortsätter som huvudsponsor för Vasaloppet och förlänger samarbetet som inleddes för fyra år sedan.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsVasaloppet

Huvudsponsorskapet för Volvo omfattar Vasaloppets verksamhet året runt med både skidåkning, som cykel och löpning.

– Det betyder jättemycket för oss att två av landets starkaste varumärken fortsätter samarbetet över så lång tid och det skapar en trygghet och ger oss möjlighet att fortsätta utveckla deltagarnas upplevelse i och kring våra evenemang, säger Eva-Lena Frick, vd på Vasaloppet i en kommentar.

Med det nya avtalet fortsätter Volvo Car Sverige sin kampanj "Volvospåret" där deltagarna genom att välja ett speciellt spår i sitt lopp åker genom en tunnel där de filmas. Efter målgången får de en personaliserad 40 sekunder lång målfilm som hyllar  deltagarnas insats. I år var det 98 procent av Vasaloppets deltagare som valde "Volvospåret" i Vasaloppet, en ökning med sju procent jämfört med förra året.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Volvo CarsVasaloppet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.