Medieval
Västermalmsgallerian satsar på medieformat för hundar
Publicerad: 8 oktober 2018, 09:08
Doft av baconpastej i reklamtavlorna ska locka både hundar och hundägare till gallerian i Stockholm.
AMF Fastigheter och Västermalmsgallerian i Stockholm satsar på att bli huvudstadens mest attraktiva shoppingalternativ för hundägare.
Som en del i den satsningen lanserar man nu ett medieformat som ska tilltala själva hundarna och i förlängningen deras ägare.
I de nya reklamenheterna, som placerats ut runtom Västermalmsgallerian, försöker man pocka på hundarnas uppmärksamhet inte genom snittsig copy eller färgsprakande art direction utan en doft av baconpastej. Kampanjen är framtagen i samarbete med Tillsammans Sthlm. Utomhuslösningen står Havelle för.
– Vi ville skapa en enhet som tränger igenom luktmediebruset i form av höstlöv, andra
hundar och smådjur. Baconpastej i kombination med ett slagkraftigt textbudskap
visade sig ha den stopping power vi sökte, säger Elin Levander och Mattias
Manitski, kreatörer på Tillsammans Sthlm, i ett pressmeddelande.
Som del i kampanjen kommer Västermalmsgallerian även öppna upp en "hundlounge". På lördagar kommer även Arken Zoo på Kungsholmen att vara där med olika aktiveringar.
Arbetsgrupp Tillsammans Sthlm:
Kristian Mirsch, Kundansvarig
Sofia Göthlin, Operativ Projektledare
Elin Levander, Art Director
Mattias Manitski, Copywriter
Roberta Maroutian, Social Media Manager
Martin Hammargren, Motion Director
AMF Fastigheter:
Emma Norén, Marknadsansvarig, Västermalmsgallerian
Kreativ utomhuslösning:
Torbjörn Christell, Havelle