Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 10 juni 2014, 13:24
Vattenfall och deras byrå MRM//McCann har tagit fram en smart elcykelbanner som räknar ut hur många minuter det tar med en elcykel att cykla från bostaden du tittar på Hemnet och in till innerstan.
Som ett sätt att främja energismarta transportsätt erbjuder Vattenfall rabatt på elcyklar till alla elkunder. Nu har man tillsammans med digitala byrån MRM//McCann tagit fram en Hemnet-banner som marknadsför erbjudandet på ett innovativt sätt.
Bannern hämtar adressen från respektive bostadsannons och matchar den med Google Maps för att sedan räkna ut hur många minuter det tar med en elcykel att cykla från bostaden du tittar på och in till innerstan i Stockholm, Göteborg och Malmö.
– Med en elcykel kan du åka längre sträckor utan ansträngning, det passar perfekt för till exempel resor till och från jobbet, säger Mats Hökdahl, Digital Campaign Manager på Vattenfall i en kommentar.
Kampanjen går upp i dag och kommer att synas bredvid bostadsannonser i Stockholm, Göteborg och Malmö på Hemnet.
Arbetsgrupp
MRM//McCann:
Erik Frisell, Account Director
Karolina Tysell, Account Manager
Tobias Vermehren, Designer
Arnolds Verins, Developer
Eric Gullberg, Interaction Designer
Fredrik Sundqvist, Copywriter
Erik Olsson, Art Director
Johan Blomström, Executive Creative Director
Vattenfall:
Mats Hökdahl, Digital Campaign Manager
Maria Engström, Project Manager Marketing Communication
Cecilia Björklund, Project Manager Marketing Communication
Louise Hammarberg, Market Analyst
Åsa Landenberg, Market Manager
Linus Fremin