Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Vattenfalls smarta elcykelbanner

Publicerad: 10 Juni 2014, 13:24

Vattenfall och deras byrå MRM//McCann har tagit fram en smart elcykelbanner som räknar ut hur många minuter det tar med en elcykel att cykla från bostaden du tittar på Hemnet och in till innerstan.


Ämnen i artikeln:

Björn RietzVattenfallMRM/McCann

Som ett sätt att främja energismarta transportsätt erbjuder Vattenfall rabatt på elcyklar till alla elkunder. Nu har man tillsammans med digitala byrån MRM//McCann tagit fram en Hemnet-banner som marknadsför erbjudandet på ett innovativt sätt.

Bannern hämtar adressen från respektive bostadsannons och matchar den med Google Maps för att sedan räkna ut hur många minuter det tar med en elcykel att cykla från bostaden du tittar på och in till innerstan i Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Med en elcykel kan du åka längre sträckor utan ansträngning, det passar perfekt för till exempel resor till och från jobbet, säger Mats Hökdahl, Digital Campaign Manager på Vattenfall i en kommentar.

Kampanjen går upp i dag och kommer att synas bredvid bostadsannonser i Stockholm, Göteborg och Malmö på Hemnet.

Arbetsgrupp

MRM//McCann:
Erik Frisell, Account Director
Karolina Tysell, Account Manager
Tobias Vermehren, Designer
Arnolds Verins, Developer
Eric Gullberg, Interaction Designer
Fredrik Sundqvist, Copywriter
Erik Olsson, Art Director
Johan Blomström, Executive Creative Director

Vattenfall:
Mats Hökdahl, Digital Campaign Manager
Maria Engström, Project Manager Marketing Communication
Cecilia Björklund, Project Manager Marketing Communication
Louise Hammarberg, Market Analyst
Åsa Landenberg, Market Manager

Linus Fremin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.