Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Victoria Milan nekas reklamplats

Publicerad: 29 Oktober 2013, 07:26

Den nya kampanjen kommer samtidigt som en annan otrohetssajt, Ashley Madison, gör sitt intåg i Sverige.

Victoria Milan nekas annonsutrymme. Det gör att otrohetssajten får köra runt med sina egna reklamskyltar i stan, precis som ökända strippklubbar. Dessutom kopplar hovet in en jurist mot den pågående kampanjen som tycks vara olaglig.


Ämnen i artikeln:

Victoria MilanDominika PeczynskiHovet

Ingen vill ta in Victoria Milans annonser.

Tidningar, tv och utomhusbolag nekar otrohetssajten reklamplats.

Victoria Milan körde en utomhus-kampanj i början av Sverige-lanseringen, men sedan tog det stopp.

Med budskapet som Victoria Milan framför är sajten inte önskvärd. I stället får bolaget köra omkring med den nya kontroversiella kampanjen om kungahuset med sina egna bilar, precis som ökända strippklubbar i stan.

Dominika Perczynski, grundare av pr-byrån Mafioso och Sverige-chef på Victoria Milan, bekräftar att så är fallet.

I Victoria Milans nya kampanj har jungahuset dragits in.  Budskapet är att Drottning Silvia ger sin svärson Christopher O'Neill  rådet att inte begå samma misstag som hennes man Kungen utan istället  hitta en eventuell älskarinna via otrohetssajten Victoria Milan, för att på så sätt garantera att affären förblir diskret och inte avslöjas.

– Det är en ganska snäll kampanj och jag tror inte att någon kommer att bli upprörd, säger Dominika Perczynski till Resumé.

Men kampanjen är väl olaglig eftersom ni använder er av de här personerna utan deras samtycke?
– Det vet jag inte.

Hovet kopplar in jurister och överväger rättsliga åtgärder, enligt Dagens Media.  

Resumé har tidigare skrivit om Victoria Milans nya konkurrent Ashley Madison som den här veckan gör sitt intåg i Sverige – även den sajten anspelar på kungens påstådda otrohetsaffärer i sin kampanj.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.