Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Vill skydda mot näthatet – sponsrar ”Trolljägarna”

Publicerad: 3 Februari 2015, 10:41

Robert Aschberg leder "Trolljägarna".

Foto: TV3/Carl Thorborg.

Snart gör "Trolljägarna" comeback i rutan. Ny sponsor av TV3-programmet är MySafety som nyligen lanserade en försäkring mot näthat.


Ämnen i artikeln:

TrolljägarnaMySafety

MySafety började som ett nyckelbricksföretag men har expanderat till att också sälja digitala skydd. I fjol lanserade de en försäkring mot näthat, där personer betalar för att slippa anonymt förtal.

För att berätta om den nya tjänsten går de nu in och sponsrar Trolljägarna, där Robert Aschberg letar upp personer som anonymt skriver hot eller nedsättande kommentarer.  

– Näthat är ett växande problem som drabbar allt fler grupper i samhället. Barn och ungdomar, journalister, opinionsbildare och hbtq-personer är några av de som är mest utsatta. Vi på mySafety delar Trolljägarnas genuina engagemang mot näthat och sällan har ett samarbete känts mer relevant och självklart, säger Sophie Gernandt, marknadschef MySafety Försäkringar i pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

TrolljägarnaMySafety

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.