Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Ving driver med svenska wannabes

Publicerad: 25 september 2014, 11:07

Tre fredagar i rad har Ving släppt humoristiska filmer i sociala medier, på temat "Borta bra men hemma bäst?". Filmerna är gjorda utan reklambyrå. Inhouseteamet står för manus, copy, skådespeleri, foto och klippning.


Ämnen i artikeln:

VingForsman & Bodenfors

Bakom Vings satsning finns insikten att rörligt material blir alltmer efterfrågat. I Vings värld har därför egenproducerat material blivit allt vanligare, både på sajten och i sociala medier.

Filmerna med Vings citykorrar i olika storstäder finns på ving.se och Vings medarbetare filmar från sina semestrar för användning i Vings egna kanaler.

Filmerna "Borta bra men hemma bäst?" är skapade enbart för sociala medier.

–  Vi ville göra något kul och annorlunda, något som sticker ut, och med glimten i ögat. Och vi har fått ett bra gensvar. Positivt är också att i filmerna är det lätt att klicka sig till ving.se och aktuella erbjudanden på Ving, säger Kristofer Kebbon, copy på Ving och en av upphovsmännen, tillika en av skådespelarna i ett pressmeddelande.

Ving samarbetar sedan några år tillbaka med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VingForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.