Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 22 juni 2016, 12:39
Måste man dricka whisky eller svåra ölsorter för att vara man? Nej, menar vodkamärket Stoli.
Ämnen i artikeln:
ReklamfilmDina dryckesval är, precis som så mycket annat, omgärdade av könsnormer. Vad du väljer att ha i glaset definierar i betraktarens öga vem du är som person, och ofta om du är man eller kvinna.
Det här vill Stoli Vodka utmana i sin amerikanska kampanj signerad The Martin Agency. Huvudpersonen, som just har beställt in en fruktig drink, ställer sig frågan "Är jag en man?" så snart han blir serverad av bartendern. Svaret blir förstås så småningom "ja".
– Vi tror att det här är ett intresssant sätt att relatera till killars rädslor genom att säga "drick vad du vill, oroa dig inte", säger marknadschefen Lori Tiezen till Adweek.
Kampanjen går under parollen #Drinkwhatyouwant och sänds i mansdominerade tv-kanaler som ESPN, Comedy Central och Playboy.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Reklamfilm