Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Volkswagen vill visa vägen till känslan av evig ungdom

Publicerad: 14 December 2015, 13:50

Hunkiga äldre män. Det är DDB Argentinas försök att sälja Volkswagen Polo efter höstens skandal.


Volkswagens fusk med utsläppsmätarna är en av höstens ledande nyhetshändelser. I förra veckan rapporterade Resumé om hur biljättens nya marknadsföring upprört kunder i Sverige.

I Argentina går det tyska varumärket en annan väg tillsammans med DDB Argentina. I filmen ser vi retligt snygga män i 40-50-årsåldern. Män som har åldrats med värdighet och som skapar konstig stämning i omgivningen. Vi möter mannen som chockar poolarna på AW:n, dagispappan som ledsamt tittar ut mot de framgångsrika gråa tinningarna, fotbollshunken som sprider skräck på planen och brudens far som får kvinnorna att himla med ögonen.

Liksom i Sverige, inte ett ord om skandalen. Budskapet "New Polo. Another way to get there" ska istället signalera att bilen får dig att känna dig ung igen. Allt till tonerna av Alphavilles 80-talsklassiker "Forever Young"

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.