Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Weekdays pop-up-shop direkt på sajten

Publicerad: 26 augusti 2015, 09:56

Så här ser Weekdays pop-up-banners ut.

Klädmärket Weekday lanserar nu digitala pop-up-butiker på ett antal utvalda sajter. Bakom kampanjen står Tillsammans Sthlm.


Ämnen i artikeln:

ModeWeekdayTillsammans SthlmReklamkampanj

I den digitala kampanjen "72 h pop-up shop" säljer Weekday utvalda kläder på ett antal sajter i olika länder. I Sverige är det Festivalrykten.se som har valt ut ett antal plagg som besökarna kan köpa direkt via en integrerad del på sajten. Övriga ambassadörer är den tyska modebloggaren Maja Wyh, danska gruppen Reptile Youth och holländska Sabina Meyer.

– Vi ville ta fram en kreativ lösning som driver trafik och försäljning, säger Kristian Mirsch, byråchef på Tillsammans Sthlm i en kommentar. Att göra digitala pop-up-butiker tillsammans med trovärdiga ambassadörer är ett nytt grepp på pop up-kulturen. Rimligtvis borde det vara någonting som en medveten målgrupp uppskattar.

Arbetsgrupp Tillsammans Sthlm:
Johan Falk, Kundansvarig
Kristian Mirsch, Kreativt ansvarig
Pelle Kimvall, Kreatör
Roland Nyhlin, Kreatör
Mattias Manitski, Kreatör
Fredrika Frenkiel, Head of production

Arbetsgrupp Weekday:
Anna Wallin, Projektledare
Alexandra Ståhlberg, Art Director
Alexander Söder, Junior digital designer
Theresa DeMyers, Copywriter
Filippa Smeds, Fotograf/ Social media
Karin Hagman/Nadine Schmidt, PR
Helena Krüger, Sofia Engberg, Josefin Fröberg, Online department

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.