Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Werlabs använder spegeltryck i nya kampanjen

Publicerad: 22 Januari 2020, 10:05

POST Stockholm har för Werlabs räkning tagit fram en kampanjen som med hjälp av nyskapande spegeltryck uppmanar stockholmarna att sluta spegla sig – och istället ta reda på hur deras kroppar mår på insidan.


Ämnen i artikeln:

Werlabs

Werlabs kampanj ”Sluta spegla dig” har tidigare gått i tv, med samma budskap. Nu i januari lanserades kampanjen utomhus och med hjälp av ett nyskapande spegeltryck möttes stockholmare av budskapet ”sluta spegla dig”.

– Vi är marknadsledare inom hälsokontroller via blodprov. Därför var det viktigt för oss att bidra med ett positivt budskap under januari månad, som annars kan vara tyngd av måsten kring hälsa. Vi tror att det bästa sättet att må bra på sikt är att verkligen förstå sin egen kropp. Om det i sin tur leder till att folk väljer att ta vår hälsokontroll är vi naturligtvis väldigt glada, säger Leyla Larsson, Brand Manager på Werlabs.

Kampanjen går upp i Stockholms tunnelbanor under årets mest hälsoorienterade veckor, det vill säga vecka tre och fyra. En tid där många svenskar kämpar för att hålla sina nyårslöften, medan statistiken visar att få lyckas hålla dem. Bakom idén ligger POST Stockholm.

– Som byrå jobbar vi efter en enda princip, att göra motsatsen till ”spam”. Idén använder spegelbilden som symbol för självreflektion, kompletterat med budskapet att alla kan må bättre genom att förstå sig själva, säger Viktor Bolin, kreativt ansvarig på POST Stockholm.

Lösningen bakom kampanjen ”Sluta spegla dig” bygger på att Werlabs vill att mottagarem ska vända blicken inåt och få människor att sluta gissa hur de mår genom sin spegelbild och i stället genom Werlabs hälsokontroller ta reda på hur det står till med deras hälsa, på insidan. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Werlabs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.