Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

YouTube satsar på Super Bowl-reklamen

Publicerad: 21 Januari 2014, 13:54

YouTube satsar hårt på Super Bowl med en avdelning där tittarna kan rösta och dela sina favoritreklamfilmer.


Ämnen i artikeln:

Super Bowl

Reklamfilmerna som visas under Super Bowl är inte bara viktiga för branschen och varumärkena. De har de senaste 25 åren vuxit till en allt större angelägenhet för tittarna.

Det syns inte minst på YouTube. Förra årets Super Bowl-filmer fick 265 miljoner visningar, vilket motsvarar 3.2 miljoner timmars tittande.

I år har därför YouTube beslutat underlätta för alla inblandade med en specialsida för Super Bowl-reklamen. Här ska tittarna kunna rösta på och dela sina favortifilmer under reklampauserna.

I väntan på själva eventet, som ske den 2 februari, så kan man istället avnjuta några teasers som företagen släppt inför sändingen.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Super Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.