Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Youtube-stjärnor ger draghjälp åt Comviq

Publicerad: 25 september 2015, 07:33

Comviq marknadsför sitt nya abonnemang genom ett samarbete med Splay.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjYoutube

Tidigare under hösten lanserade Comviq sin reklamkampanj "Under hundringen" i traditionella kanaler. Men för att få extra genomslag i den yngre målgruppen har de tagit fram en miniserie med samma namn på Youtube. I den får olika Youtube-stjärnor testa vad man egentligen får för 100 kronor. I det första avsnittet testar extremsportsgänget Rackartygarna "Hur långt kan man flyga för under hundra kronor?".

– Vi tror att vi kommer kunna förmedla budskapet kring hur lite hundra kronor faktiskt är på ett lite mer underhållande sätt genom det här programformatet. Vi vet också att vi behöver utveckla vår närvaro i den här typen av kanaler för att nå den yngre målgruppens engagemang, säger Mimmi Sköldberg, Brand Manager Comviq i ett pressmeddelande.

Serien görs i samarbete med Youtubenätverket Splay. Samarbetet startade redan i våras med "Välkommen till Indien".
– Vi såg ett fantastiskt engagemang för den här typen av innehåll vilket gjorde beslutet att utveckla samarbetet enkelt. Sedan har vi också kunnat fila och förbättra utifrån erfarenheterna vi fått med oss från första produktionen, säger Mimmi Sköldberg.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjYoutube

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.