Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Zelmerlöw och Schulman gör mockumentär om influencer-fenomenet

Publicerad: 25 April 2017, 12:58

Calle Schulman och Måns Zelmerlöw

Polaroid Eyewear släpper en fiktiv dokumentär om ett influencersamarbete, där ambassadören gör allt för att dölja samarbetet. Måns Zelmerlöw är huvudperson tillsammans med Calle Schulman som också har skrivit manus och regisserat de totalt tre filmerna.


Ämnen i artikeln:

MSLGroupCalle SchulmanMåns Zelmerlöw

Samtidigt lanseras en fjärde film som följt inspelningen av mockumentären. Calle Schulman gör projektet på frilansbasis vid sidan av sin byråverksamhet Good Enough som Resumé berättade om i förra veckan.

– Jag kommer alltid älska gänget på Polaroid för att de vågade göra det här. Jag är så oerhört trött på intetsägande noll-kampanjer från solglasögon-varumärken som vill låtsas vara superfashion. Mig veterligen är det här första gången ett varumärke går med på att ha en ambassadör som gör allt för att dölja samarbetet. Det är otroligt stimulerande att jobba med företag som vill förnya sin kommunikation, säger Calle Schulman, kreatör och regissör i ett pressmeddelande.

Mockumentären i tre delar tar avstamp i ett influencersamarbete med Måns Zelmerlöw som tidigare synts i glasögon från Polaroid på flera bilder i media. Tittaren får sedan följa Måns som till varje pris, samarbetet till trots, försöker behålla Polaroid som sin egen hemlighet.

– För oss är det grundläggande att göra engagerande innehåll som vi kan använda och aktivera i samtliga kanaler. Det är viktigt att testa nya grepp och utmana målgruppen, något som vi också vet att de gillar. Måns och Calle bjuder på sig själva i gränslandet mellan verklighet och fiktion vilket gör filmerna både transparenta och roliga, säger Johan Andgren, sälj- och marknadschef Safilo Norden i en kommentar.

Mockumentären med tillhörande butikskampanj har tagits fram av MSLGROUP Stockholm och Polaroid i Sverige. Aktiveringen kommer att synas på bland annat Instagram, Facebook och hos återförsäljare runt om i landet med start den 25 april.

Team MSLGROUP Stockholm

Calle Schulman, kreatör & regissör
Mats Dicklen, producent
Robin Kvarnström, PR
Mårten Melinder, projektledare
Ulrik Pegalow, fotograf
Simon Vallin, efterbearbetning
Johan Mårtensson, Art Director

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.