Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

7-eleven jublar över Chris besök

Publicerad: 7 Juni 2013, 08:44

Aftonbladet tog bilden på Chris när han kom ut från 7-eleven. I bakgrunden syns lämpligt nog reklamkonceptet ”I nöd och lust”.

7-eleven jublar över att Chris O'Neill fångats på bild när han handlat i en av kedjans butiker. En extra krydda, kopplad till bröllopet, är att 7-elevens reklamkoncept ”I nöd och lust” syns i bakgrunden.


Ämnen i artikeln:

SvenssonPrinsessan MadeleineChris O'Neill7-Eleven

Aftonbladet hade bilden på Chris O'Neill när han kom ut från en 7-eleven-butik med en kasse i handen.

– Om Chris har handlat näsdukar eller halstabletter inför morgondagen kan vi ju bara spekulera i. Men vi på 7-eleven vill förstås passa på att gratta brudparet, säger Richard Forsshell, marknadschef på 7-eleven, i ett pressmeddelande.

I  Nöd & Lust är 7-elevens  kommunikativa koncept sedan ett år  tillbaka. Det är framtaget tillsammans med reklambyrån Svensson.

– Vi har försökt ta tillbaka lusten och glädjen med  det här konceptet för att visa på att man inte bara går till 7-eleven  när allt annat är stängt, säger Anna Lennström, projektledare på  Svensson.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.