Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Acnes korvskräll

Publicerad: 14 februari 2011, 07:45

Acne drog till med en rejäl skräll under modeveckan i Paris. Istället för snitsiga snittar bjöd de på korv med bröd från Sibylla. – Vi ville göra något annat än alla andra i ett annars väldigt pretentiöst sammanhang, säger Max Schiller, projektledare och designer på Acne.


Sibylla kränger korv i Paris.

Men´s Fashion Week i Paris är en mycket exklusiv tillställning.

Korv med bröd från Sibylla kan knappast sägas vara detsamma.

Men det svenska märket Acne tog fast på just detta under sin modevisning i slutet av januari. Istället för dyrt tilltugg och bubbel bjöd de på en svensk klassiker.

– Jag tror aldrig att det tidigare har ätits så mycket svensk varmkorv i Paris och framför allt inte i modesammanhang. Det var en succé och vi har fått en hel del uppmärksamhet från modemagasin, modejournalister och bloggare som har skrivit om Acne och varmkorven, säger Max Schiller i en kommentar.

På Sibylla blev man överraskade av Acnes förfrågan, men tog givetvis chansen att visa upp sig. Enligt vd:n Stefan Laffranchi blev det en pr-succé.

– Det känns roligt att vi med vår långa svenska historia och traditioner kan vara med och bidra till att stärka både Sverige och svenska varumärken utomlands. Så när förfrågan kom från Acne fanns det ingen tvekan från vår sida att ställa upp och sen är det ju fantastiskt roligt att vår korv blev så uppskattad nere i Paris, säger han i en kommentar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.