Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Adage utser Deportivo till bästa lilla byrån i världen

Publicerad: 25 Juli 2014, 04:41

Mattias Ronge med statyetten från Adage

Under torsdagskvällen korade Adage Deportivo till årets internationella byrå i "Adage Small agency awards". Det är första gången som en pr-byrå vinner priset.


Ämnen i artikeln:

AdAgeMattias RongeDeportivoEdelman Deportivo

Utmärkelsen delas ut varje år för att lyfta byråer med färre än 150 medarbetare. I juryn sitter representanter från Adage och Creativity. I just den internationella kategorin var konkurrensen extra hård och bakom Deportivo delade två byråer på silvret.  

– Det är galet stort för en liten byrå som Deportivo. Vi anses bättre än byråer i alla kategorier över hela världen, byråer som är upp till 150 personer. Vi var bara femton förra året. Det är ett bevis på att vårt sätt att arbeta med förtjänad uppmärksamhet och innovation känns spännande även utanför Sveriges gränser. Vi är mycket stolta, vilket även Edelmans globala ledning är, säger Mattias Ronge, vd för Edelman Deportivo till Resumé.

Adage tog kontakt med Deportivo i början av året och bad byrån skicka in material.  

– Vi har vunnit en del priser för våra kampanjer det senaste året. Vad som är speciellt med det här priset är att det är byrån som lyfts fram och alla våra medarbetare som har gjort ett grymt jobb. Vi skickade in allt material de efterfrågade och det var en hel del, allt ifrån förra årets tiotal kampanjer till vår ekonomiska utveckling. Nu hoppas vi att ännu fler marknadschefer får upp ögonen för oss.

Pr-byrån är just nu i färd med att integreras med Edelman.  

– Vi har fått en bra start tillsammans. Edelman har internationellt sett samma möjligheter som vi har gjort i Sverige och har samma ambition att vinna stora pitchar genom att utgå från förtjänad uppmärksamhet och att förstärka genom köpt istället för tvärtom. Vi arbetar redan med tre internationella briefer och förhoppningsvis blir det många fler under hösten och vintern.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.