Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Adidas ger Snoop Dogg en egen talkshow

Publicerad: 22 December 2015, 13:17

Snoop Dogg i trailern till nya showen Turf'd Up.

Foto: Youtube

Sportjätten Adidas teamar upp med rapparen Snoop Doog som får en egen talkshow inför Super Bowl. Här ska han intervjua tidigare NFL-stjärnor.


Ämnen i artikeln:

NFLAdidasTVSnoop DoggYoutubeSuper Bowl

Snoop Dogg är inte rädd för att sticka ut. I september bestämde han sig för att starta sitt eget cannabismärke. Nu startar han en talkshow i samarbete med Adidas – om fotboll. Rapparen är kanske inte den första man tänker på som ska leda show i ämnet, men Adidas har valt att tänka annorlunda.

Talkshowen innehåller åtta avsnitt och har namnet Turf’d Up. Sändning sker på hans egen Youtube-kanal Westfest TV, som i dagsläget har 1,3 miljoner prenumeranter. Det skriver flera amerikanska medier idag, däribland Adweek.

– Turf'd Up är en naturligt förlängning av vårt partnerskap och ger en perfekt plattform för att visa upp Coach Snoops talang, kunskap om spelet och hur Adidas Fotboll är det enda varumärket som förenar idrott och kultur, säger Mark Daniels, vd för sportteamet hos Adidas.

Gamla stjärnor som Antonio Pierce, Terrell Owens och John Salley kommer att dyka upp i Snoop Doggs show som har premiär den 30 december.

Showen är utvecklad av byrån Cashmere Agency. Super Bowl går av stapeln den 7 februari 2016.

Snoop Dogg har 13 miljoner Twitter-följare och 7,5 miljoner följare på Instagram.

Se trailern till talkshowen här.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.