Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Adidas väljer Jung Relations

Publicerad: 9 september 2008, 14:21

Resume.se kan bekräfta att Jung Relations blir Adidas nya pr-byrå. – Vi har drömt om denna kund i flera år. Vi har velat jobba med den här typen av varumärke, så det känns fantastiskt kul, säger Claes Bodén .


Claes Bodén är glad över nya kunden Adidas.

Adidas har de senaste fyra åren samarbetat med Prime. Nu väljer man att avsluta det samarbetet.

– Vi har det senaste året delat upp allt mer i kategorierna performance som är sportdelen och style som är modedelen. I och med det kändes det som ett bra tillfälle att se över våra byråsamarbeten, säger Emma Stjernlöf, pr-chef på Adidas till Resume.se.

– Vi hade ett bra samarbete med Prime, men det kändes som att det var ett bra tillfälle att leta efter nya samarbetspartners.

Hur många var med i pitchen?
– Det var fem byråer med, men alla pitchade inte om hela uppdraget.

Varför valde ni Jung?
– Vi blev imponerade av både deras idéer och bredden på kompetensen i teamet. De matchade oss väl och hade dessutom en bra strategisk höjd.

Vad hoppas ni på med samarbetet?
– Att de ska hjälpa oss att nå våra mål. Vi är marknadsledande, men vill fortsätta tänka nytt och hitta nya vägar, säger Emma Stjernlöf.

På Jung är man överlyckliga över den nya storkunden

– Vi har styrkan att vi som jobbar på Jung är en del av målgruppen. Adidas är ett otroligt stort och roligt varumärke och vi ser framemot att samarbeta med dem, säger Claes Bodén.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.