Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Adobes kampanj den mest effektiva internationellt

Publicerad: 14 November 2017, 09:55

"The Original Brushes of Edvard Munch" vinner den finaste valören i kategorin Internationellt.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenAbby PriestAdobe

Adobe lät Photoshop-experten Kyle T. Webster återskapa den kände norske målaren Edvard Munchs penslar i digital form. På så vis kunde programmets användare testa hur det skulle kännas att måla exempelvis det kända motivet "Skriet".

Experimentet fick globalt genomslag och vinner nu 100 watt i kategorint Internationellt. Byrån som ligger bakom är Abby Priest.

Övriga vinnare i kategorin:
75W: Sweden on Airbnb/Visit Sweden/Forsman & Bodenfors
50W: The Amsterdam Sneaker/KLM/Pool

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.