Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Affischnamn för ny pr-byrå

Publicerad: 23 Januari 2012, 12:10

Ola Skinnarmo, Kristina Andersson och Mattias Hansson ska lyfta MNML Agency som ska uttalas "Minimal Agency".

Foto: Pressbild och Resumé.

Nystartade MNML Agency inriktar sig på tilläxtbranscherna hälsa, outdoor, sport och kost. Tre profiler ska göra byrån starkare; äventyraren Ola Skinnarmo, näringsfysiologen Kristina Andersson och Hyper Islands tidigare vd Mattias Hansson. Byråns grundare Roland-Philippe Kretzschmar presenterar också en ny delägare: Primemedarbetaren Dennis Svärd.


Ämnen i artikeln:

MNML AgencyRoland-Philippe Kretzschmar

Den nystartade kommunikationsbyrån MNML Agency, nischad på området hälsa, outdoor, sport och kost lever efter mottot: ”Ju enklare du gör något, desto rikare blir upplevelsen”.

Byrån har en vision att ”göra människor friska och glada” och det är denna vision är grunden.  Enligt Kretzschmer tror MNML Agency på kommunikation som ett starkt och hållbart redskap för att nå ut med budskap och produkter som på riktigt kan förändra folks liv till det bättre. I nuläget arbetar tre personer på byrån och den 1 februari börjar Dennis Svärd, tidigare projektledare och mediespecialist i corporate communications-teamet på Prime. Svärd får titeln vice vd. Målet är inte att byrån ska expandera – enligt Kretzschmar ska byrån i stället hållas mindre och personlig.

MNML AGENCY har knutit till sig tre dragplåster; äentyraren Ola Skinnarmo, näringsfysiologen Kristina Andersson samt Hyper Islands tidigare vd Mattias Hansson.

– Dessa kommer att sitta med i byråns advisory board. De tre profilerna fick byråns idé presenterad och nappade på idén säger Kretzschmar. Främst kommer Skinnarmo, Andersson och Hansson fungera som rådgivare, men i mån om tid och möjlighet så kan de även hjälpa till vid kunduppdrag som senior advisors.

Enligt Kretzschmar har MNML Agency redan nått en fjärdedel av årets budget men han vill inte lämna ut några siffror.

– Många nappar på byråns nisch; hälsa, outdoor, sport och kost är ännu ett outforskat område inom pr och kommunikationssfären.  Några av de officiella kunderna i dagsläget är: KT Tape, Åsö Medical AB, Wacom och Dynafit. Fler är på ingång, dock kan inte Kretzschmar i nuläget ge några fler namn.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.