Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Agency ska göra pr för däck

Publicerad: 7 Februari 2013, 11:03

Rivstart med Goodyear för Agency.

Agency får uppdraget som pr-byrå för Goodyear Dunlop på den nordiska marknaden. Detta efter pitch med sex inbjudna byråer.


Ämnen i artikeln:

Agency

Goodyear Dunlops pr-upphandling blev klar vid årsskiftet. Vinnande ur striden gick Agency, som får uppdraget att göra pr för bolaget i Norden.   Målet är att stärka den lokala kännedomen om varumärkena, och som det heter, "finslipa kommunikationen".

– Det har varit en lång men intressant process att hitta rätt PR-byrå. Vi lade stor vikt vid att vår nya byrå skulle ha rätt balans på B2B såväl som B2C. Med Agency har vi funnit en nytänkande PR-byrå som behärskar båda delarna och som kan hjälpa oss att uppnå våra nya kommunikationsmål, säger Linda Brandelius, nordisk marknadschef på Goodyear Dunlop i ett pressmeddelande.  

Konkret innebär avtalet att Agency ska sköta bolaget medierelationer och det övergripande pr-arbetet i hela Norden plus Baltikum.  
– Vi är glada och stolta över att få samarbeta med så starka och spännande varumärken som Goodyear och Dunlop. Vi ser verkligen fram emot börja implementera de projekt och strategier vi tagit fram, kommenterar Peter Larsson, projektledare för Goodyear Dunlop på Agency.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Agency

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.