Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Allmänheten sätter formen på West Pride

Publicerad: 12 februari 2013, 14:25

Tom affisch för göteborgarna att fylla med innehåll

– Med konceptet ”I AM PRIDE” har vi lagt kampanjen helt och hållet i besökarnas händer, säger Klas Andén, Art Director på Dragster Kommunikation i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Dragster KommunikationPride

Varje år avtäcker Dragster Kommunikation och West Pride den årliga  festivalaffischen på en pressträff. I år visades en helt tom affisch  upp. Konceptet ”I AM PRIDE” bygger nämligen helt och håller på  delaktighet från festivalbesökarna, som genom att visa upp sin stolthet  blir en del av festivalaffischen.

Kampanjorden i budskapet kommer att kunna bytas ut i samband med  festivalens olika aktiviteter, till exempel ”ARE YOU PRIDE?”, som  användes inför lördagen 9 februari för att locka deltagare till en öppen  fotografering i Nordstan i Göteborg.

Hela 128 personer deltog och  kommer pryda den färdiga festivalaffischen med sina porträtt.Alla  porträtt läggs också upp en och en på Instagram under hashtaggen  #iampride fram till att festivalen inleds. Under den pågående festivalen  kommer festivaldeltagarna själva kunna lägga upp egna bilder under  #iampride.

– Det ska bli riktigt spännande att se hur kampanjen utvecklar sig.  En stor del av kampanjen ligger i besökarnas händer, säger Sara Persson,  copywriter på Dragster.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Dragster KommunikationPride

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.