Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 12 februari 2013, 14:25
Tom affisch för göteborgarna att fylla med innehåll
– Med konceptet ”I AM PRIDE” har vi lagt kampanjen helt och hållet i besökarnas händer, säger Klas Andén, Art Director på Dragster Kommunikation i Göteborg.
Varje år avtäcker Dragster Kommunikation och West Pride den årliga festivalaffischen på en pressträff. I år visades en helt tom affisch upp. Konceptet ”I AM PRIDE” bygger nämligen helt och håller på delaktighet från festivalbesökarna, som genom att visa upp sin stolthet blir en del av festivalaffischen.
Kampanjorden i budskapet kommer att kunna bytas ut i samband med festivalens olika aktiviteter, till exempel ”ARE YOU PRIDE?”, som användes inför lördagen 9 februari för att locka deltagare till en öppen fotografering i Nordstan i Göteborg.
Hela 128 personer deltog och kommer pryda den färdiga festivalaffischen med sina porträtt.Alla porträtt läggs också upp en och en på Instagram under hashtaggen #iampride fram till att festivalen inleds. Under den pågående festivalen kommer festivaldeltagarna själva kunna lägga upp egna bilder under #iampride.
– Det ska bli riktigt spännande att se hur kampanjen utvecklar sig. En stor del av kampanjen ligger i besökarnas händer, säger Sara Persson, copywriter på Dragster.
Krister Berntsson