Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Almedalssuccén ”Mini fixar” är tillbaka

Publicerad: 10 December 2015, 12:00

Nu i ny tappning.

År 2013 uppmärksammades bilmärket Mini stort under politikerveckan i Almedalen. Anledningen var kampanjen Minifixar, som också återkom i fjol. Till jul återuppstår den i Sveriges största städer.


Ämnen i artikeln:

Almedalen

Mini har gjort sig ett namn hos Almedalsbesökarna för att ha fixat fram alltifrån barnvakter, borttappade professorer, elaggregat och skjuts till flygplatsen. 967 uppdrag har utförts baserat på totalt 3705 tweets.

Kampanjen gick ut på att personer twittrade till kontot @MINIFIXAR och ber om hjälp med diverse typer av uppdrag.

Lagom till jul återuppstår kampanjen under projektnamnet #friendofheroes och kommer att rulla i Stockholm, Göteborg och Malmö under vecka 51. Den här gången har Mini som mål att försöka fixa allt som ligger inom ramen för välgörenhet och ideellt arbete, därav projektnamnet.

Det sker i samband med att bilmärket nyligen lanserat modellen MINI Clubman.

– Under världslanseringen användes över 300 MINI Clubman som vi nu har till vårt förfogande i Sverige. En unik situation som vi vill nyttja till att göra något bra. Det finns många vardagshjältar som hjälper medmänniskor nu inför julen och våra bilar kommer nu kunna hjälpa dessa hjältar att lösa diverse logistiska problem. Kanske kan vi inspirera andra företag till liknande insatser, kommenterar Marie Dellbrant, marknadschef på MINI Northern Europe.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Almedalen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.