Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Änglamark och SJ är Sveriges grönaste varumärken

Publicerad: 20 Februari 2014, 09:14

Årets grönaste varumärken är korade.

Svenska folket har sagt sitt. SJ och Coops Änglamark anses vara de grönaste varumärkena på den svenska marknaden. Varumärkesbyrån Differ offentliggör förstaplatserna senare i dag.


Ämnen i artikeln:

DifferÄnglamark

Det är femte gången i ordningen som Differ genomför undersökningen där 1000 personer medverkat.

SJ fick det högsta betyget av de 86 varumärken man kunnat rösta på. Änglamark stod som segrare i den andra kategorin, där respondenterna helt fritt fått ange vilket varumärke de anser vara det grönaste på den svenska marknaden.

– För att ta en position som hållbart varumärke krävs ett konsekvent och långsiktigt arbete där miljö- och hållbarhetsperspektivet är en helt naturlig del av företagets kärnverksamhet. Både Coop/Änglamark och SJ har länge arbetat aktivt med dessa frågor. Undersökningens resultat visar att detta når fram till allmänheten, säger Ulrika Burling, vd på Differ.

Målet med undersökningen är att följa svenska konsumenters syn på miljö- och hållbarhetsarbete bland företag i åtta utvalda branscher. I år har dagligvaror, mode, bilar, el, transport, resor, snabbmat och apotek funnits med.

Både SJ och Änglamark har prisats tidigare år.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

DifferÄnglamark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.