Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Ännu en 100-wattare till Adobe och Abby Priest

Publicerad: 14 November 2017, 12:36

Digitaliseringen av Edvard Munchs penslar vinner kvällens andra 100-wattare – den här gången i b2b-kategorin.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenAbby PriestAdobe

Tidigare i kväll vann kampanjen "The Original Brushes of Edvard Munch" en 100-wattare i kategorin Internationellt. Nu plockar den hem sin andra fullträff – denna gång i Företag.

I kampanjen lät Adobe återskapa den kände norske målaren Edvard Munchs penslar i digital form. På så vis kunde programmets användare testa hur det skulle kännas att måla exempelvis det kända motivet "Skriet". Ett grepp som alltså gav stor effekt. Byrån som ligger bakom är Abby Priest.

Övriga vinnare i kategorin:
75W: Världens första riktiga kabeltröja/Nexans/Mecka
50W: Göteborgstryckeriet/Göteborgstryckeriet/Happy Forsman & Bodenfors

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.