Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Anthon Berg vill nå kvinnor med goodpr

Publicerad: 13 maj 2013, 11:30

Anthon Berg förstärker sin marknadsföring med extern hjälp från Svenska PR-byrån goodpr. Målet är att ta ny marknadsplacering och nå kvinnor.


Anthon Bergs tidigare fokus har legat på att nå ut med sina produkter i butik.

Med sin kampanj ”You can never be to generous” har företaget lyckats extremt bra i andra länder, vanligen i samarbete med dansk byrå. Nu satsar Anthon Berg på att låta en goodpr arbeta upp varumärkets associationer i Sverige och hoppas på att förstärka sin etablering till en kvinnlig målgrupp.

Det är en målgrupp som goodpr har specialiserat sig på, främst inom skönhetsmärken.

– Vi ser med spänning fram emot samarbetet med goodpr och hoppas att vi nu når ut till och lockar nya konsumenter att njuta av vår högkvalitativa choklad. Vi önskar alla en liten stund av lyx, och hoppas nu att bättre nå ut med våra kvaliteter, säger  Sophia Nässén, Trade Marketing Manager Anthon Berg Sverige.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.