Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 1 oktober 2013, 11:23
Farshad Shadloo.
Foto: Resumé.
Farshad Shadloo blir nordiskt kommunikationsansvarig på Google efter Emma Stjernlöf, som har gått tillbaka till Adidas i en ny roll som marknadschef för Sverige.
Farshad Shadloo kommer närmast från JKL, där har arbetat som konsult under de senaste två åren.
Han har också arbetat på Springtime och inledde karriären på Aspekya, där han i tävlingen Spinn utsågs till Årets Rookie 2010.
– Det känns jättebra, jag har sneglat på Google länge, jag tycker att det är ett spännande företag så när möjligheten dök upp var det bara att ta den, säger Farshad Shadloo till Dagens Media.
Källor till tidningen gör gällande att kandidater på sådana nivåer måste godkännas av Googles ledning i USA.
– Processen har pågått i några månader, jag har träffat allt ifrån affärsområdesmänniskor och Gustaf som är kommunikationschef i Norden till folk i Europa och resten av världen. Google lägger mycket tid på att attrahera de bästa personerna, därför blir det rigida rekryteringsprocesser. Det har varit kul, men tufft, säger Farshad Shadloo till Dagens Media.
Farshad Sadloo gjorde sin första dag på Google igår.
Karl-Johan Byttner