Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Årets Rookie 2010 till Google

Publicerad: 1 oktober 2013, 11:23

Farshad Shadloo.

Foto: Resumé.

Farshad Shadloo blir nordiskt kommunikationsansvarig på Google efter Emma Stjernlöf, som har gått tillbaka till Adidas i en ny roll som marknadschef för Sverige.


Ämnen i artikeln:

Farshad ShadlooEmma StjernlöfGoogle

Farshad Shadloo kommer närmast från JKL, där har arbetat som konsult under de senaste två åren.

Han har också arbetat på Springtime och inledde karriären på Aspekya, där han i tävlingen Spinn utsågs till Årets Rookie 2010.

– Det känns  jättebra, jag har sneglat på Google länge, jag tycker att det är ett  spännande företag så när möjligheten dök upp var det bara att ta den,  säger Farshad Shadloo till Dagens Media.

Källor till tidningen gör gällande att kandidater på sådana nivåer måste godkännas av Googles ledning i USA.

– Processen  har pågått i några månader, jag har träffat allt ifrån  affärsområdesmänniskor och Gustaf som är kommunikationschef i Norden  till folk i Europa och resten av världen. Google lägger mycket tid på  att attrahera de bästa personerna, därför blir det rigida  rekryteringsprocesser. Det har varit kul, men tufft, säger Farshad  Shadloo till Dagens Media.

Farshad Sadloo gjorde sin första dag på Google igår.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News