Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Arla vill få fler unga att dricka mjölk med pr-kampanjen ”Lev i muet”

Publicerad: 16 juni 2021, 08:51

Flera trendrapporter visar att konsumenterna i allt högre utsträckning prioriterar olika aspekter av hälsa. Tillsammans med Prat PR lanserar Arla ett initiativ där de uppmanar unga svenskar att dricka ett glas mjölk för att leva i nuet.


Ämnen i artikeln:

ArlaPrat PR

Arla har genom åren, i olika varianter, marknadsfört mjölken som en näringsrik återhämtningstryck för träning såsom kampanjen ”Mjölk ger starka ben”. Nu vill Arla återigen lyfta drycken ur ett hälsoperspektiv genom kampanjen ”Lev i muet” som har tagits fram i samarbete med Prat PR. I ett pressmeddelande skriver mejerijätten att varumärket vill ”uppmuntra fler att släppa kraven och göra livet lite enklare genom att ta det lugnt med ett glas mjölk, varva ner och ladda om sina batterier.”

– Att leva upp till bilden av den perfekta, välmående människan kan vara extremt pressande för många unga idag. Därför vill vi visa på att enkelheten och inställningen till att leva mer hälsosamt ska vara okomplicerat och att återhämtning är minst lika viktigt. Mjölk innehåller mycket näring, perfekt både före och efter din träning, säger Hanna Wennerdal, brand manager för mjölk på Arla i pressmeddelandet.

Kampanjen Lev i muet, som är framtagen av Prat PR, ska nå målgruppen 16–33 år med pr- och influenceraktiveringar under året. Kommunikationen kommer att fokusera på att påminna människor att ta en paus från den hektiska vardagen.

Den första kampanjen lanseras i juni med fokus på just att Leva i muet och hitta inre lugn. Aktiveringen i traditionella och sociala medier har fått namnet ”Milkfulness”. Under året kommer fler aktiveringar med innehåll kring välmående.

Arbetsgrupp

Arla

Brand Manager: Hanna Wennerdal

New Media and Analytics Officer: Sara Johansson

 

PRAT PR


Kundansvarig: Nermin Ali

Strategisk rådgivare: Krisztina Fuzesi

AD: Peter Malmdin

CD: Per Forssberg (frilans)

Projektledare: Katarina Curran

Medierelationer: Emma Gustafsson

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ArlaPrat PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.