Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 10 december 2013, 09:01
Kampanjbild
I morgon lanserar Prostatacancerförbundet den Blå mustaschen. Fram till nyår kommer Sturehof att ha lammtestiklar på menyn för att uppmärksamma sjukdomen prostatacancer.
Prostatacancerförbundet vill visa att "den Blå mustaschen" är mer än bara en pin, den har funktionen som en attityd och en kommunikationsbärare för individualister.
I kampanjen ligger fokus ligger på män, mode, mat, sport och prostatacancer. Lanseringen av "den Blå mustaschen" sker på Obaren och den kommer finnas till försäljning i barerna på Sturehof samt i butikerna Jupiter, Hugo och 6/5/4.
Intäkterna går till forskning för bättre behandlings- och diagnosmetoder, opinionsbildning samt stipendier till kompetensutveckling för vårdpersonal. Lanseringen av den Blå mustaschen sker på Obaren i samarbete med Sturehof.
Sturehof kommer fram till nyår att ha lammtestiklar på menyn, summan går oavkortat till Fonden mot prostatacancer. Menyn kommer även att vara prydd med den Blå mustaschen samt numret och SMS-koden för att skänka 100 kronor till Fonden mot prostatacancer.
– När det bestämdes att lanseringen av den Blå mustaschen skulle ske på Obaren/Sturehof var det självklart för oss att vara med och väcka uppmärksamhet kring prostatacancer. Även om testiklar inte har någonting med prostatan att göra vill vi på ett lättsamt sätt bidra till öppenheten kring problem som sitter under bältet, ett ämne många män sällan vill tala om, säger Stefan Barenthein, restaurangchef på Sturehof och driftansvarig för Svenska Brasserier i ett pressmeddelande.