Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Aviciis mystiska pr-trick – 3,5 miljoner bevittnade

Publicerad: 16 Augusti 2017, 12:39

Avicii har släppt ny EP.

Foto: Pressbild

Sett en mystisk svart box i ditt flöde på sistone? Det är en del av Aviciis kampanj för nya EP:n.


Ämnen i artikeln:

UniversalPRAviciiMusik

Tim ”Avicii” Bergling släppte i dagarna en ny EP med namnet ”Avīci”. Men inte utan att göra väsen av sig. Artister som Steve Aoki och Rita Ora samt influencers som Jon Olsson fick alla ta emot en mystisk svart box med en mängd överraskningar att visa upp i sociala medier.

Boxen innehöll bland annat ljuseffekter och ett hemligt meddelande till en gömd högtalare som spelade en osläppt Avicii-låt. Endast tio exempelar gjordes – och genom delningar fick boxen över 3,5 miljoner visningar och likes.

Universals inhousebyrå Creative Labs ligger bakom kampanjen.

– Det var viktigt för oss att detta pr-utskick som innehöll ett smakprov på hans nya EP kändes lika banbrytande som hans låtar. Vi ville självklart också skapa så bred organiskt räckvidd som möjligt med kampanjen, säger Eddie Persson, Head of Creative Labs, i en kommentar.

Boxarna är designade av J.Design, grafiskt ansvariga för Avicii.

Här kan du se när boxarna tas emot:

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

UniversalPRAviciiMusik

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.