Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Axe anordnar rymdfärd

Publicerad: 17 april 2013, 08:34

Skärmdump från axeapollo.com

Hygienjätten Axe gör konsumenter till astronauter. De anordnar en tävling med rymdfärder som pris för 22 vinnare.


Ämnen i artikeln:

Axe

Varumärket Axe, med personlig hygienprodukter för män, gör sin största kommersiella satsning hittils med resor till rymden.

Den nya doften från Axe Apollo lanseras med en tävling där man kan vinna en resa till rymden, med Axe Apollo Space Academy. Kampanjens slogan är "Leave a man. Come back a hero."

Så här går tävlingen till:
Punkterna "räknas ned", som nedräkningen inför ett uppskjut av en rymdraket, med tre som första punkt.
3. Gå med i Axe Apollo Space Academy och få dina vänner att rösta på dig.
2. Går du vidare till Sverigefinalen behöver du sen ta dig vidare till det Internationella rymdlägret.
1. På rymdlägret tävlar du om att bli en del av den internationella besättningen.
0. Besättningen skjuts upp i rymden.

Det är 22 vinnarna som får åka med på en rymdresa, en i taget. De får åka med specialbyggda rymdplan från det amerikanska företaget Xcor Aerospace, som körs av turistfirman Space Expedition Curacao. Detta enligt den astronomiska nyhetssajten space.com.
– Lanseringen av Axe Apollo är den största och mest ambitiösa satsningen i Axe-märkets 30-åriga histora. Det är första gången vi lanserar en internationell tävling för 60 länder, berättar Tomas Marcenaro, Axe globala vice vd.

Astronauten Buzz Aldrin är Axe ansikte utåt för rymdkampanjen. Tävlingen är öppen för både män och kvinnor.

Här kan du tävla.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Axe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.