Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Bajens nya bärs

Publicerad: 16 Mars 2018, 12:34

Hammarby och öl är tätt förknippat. Nu skriver fotbollsklubben treårsavtal med Galatea och varumärkena S:t Eriks och TT.


Ämnen i artikeln:

SponsringHammarbyHammarby Fotboll

I hejaramsor och tv-program som "Café Bärs" har kopplingen mellan Bajen och rusdrycken gjorts tydlig. Nu har klubben ingått avtal med ett varumärke som andas mer finsmakeri än stor stark – nämligen S:t Eriks. I dealen ingår även den klassiska mellanölen TT.
– S:t Eriks är ett genuint stockholmsöl och är den perfekta partnern i den satsning vi nu gör för Hammarbys supportrar. Vi kommer inom kort berätta mer vad samarbetet rent konkret innebär, men jag kan säga redan nu att den satsning vi gör för Bajens supportrar på matchdagar är unik i svensk fotboll. Både för supportrarna, klubben och Galatea, säger Patrik Blomquist, marknadschef Hammarby Fotboll, i ett pressmeddelamde.

S:t Eriks Bryggeri har 150-åriga anor och är idag beläget i Arlandastad.
– Det här är en fantastisk möjlighet för oss att nå ut till en ölkunnig publik som även representerar en positiv supporterkultur. S:t Eriks är en kvalitetsöl för den som uppskattar det genuina hantverk som ligger bakom varje enskild öl. Samtidigt har vi även lyssnat på de supportrar som vill njuta av en traditionell ljus lager, och där kompletterar det klassiska ölet TT på ett fint sätt, säger Anders Ängfors, marknadsdirektör på Galatea.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.